Ogranicz cukier i dalej jedz słodycze!

Kategorie Słodkości w insulinooporności

Da się żyć bez cukru

Magdalena Makarowska i Dominika Musiałowska prezentują kolejną książkę kucharską dla osób zmagających się z problemami zdrowotnymi. “Słodkości w insulinooporności” to zbiór prostych, a przede wszystkim pysznych łakoci, które nie przeszkadzają w dbaniu o zdrową dietę dla osób z problemami związanymi z cukrem dodatnim. Co ważne, książka napisana jest lekkim i nad wyraz zrozumiałym językiem, stroni od oceniania czytelnika i nie stresuje, że możemy sobie nie poradzić jeśli nie będziemy ściśle trzymać się wytyczonego planu. Mało tego, okazuje się, że niektóre łakocie możemy jeść bez ograniczeń, nie psują ani naszego zdrowia, ani sylwetki. Najważniejsze to znaleźć w sobie motywację, by zacząć coś zmieniać. Reszta pójdzie już łatwo.

Warto wspomnieć, że niniejsza publikacja jest doskonałym uzupełnieniem poprzedniczki – “Insulinooporność. Szybkie dania”, w której autorki zgłębiły temat wpływu insuliny na nasz organizm, zarówno w wypadku podwyższenia jak i obniżenia. Przede wszystkim należy też zaznaczyć, że książka jest przeznaczona dla każdego czytelnika, który chciałby odżywiać się zdrowo i wyeliminować ze swojej diety sztuczne ulepszacze i konserwanty. Okazuje się, że wbrew powszechnej opinii taka dieta nie jest droga, czy czasochłonna, a z czasem poczujemy się po niej na tyle dobrze, że nie będziemy chcieli wracać do wcześniejszego trybu.

Zawartość encyklopedii zdrowia

We wstępie autorki zamieściły najważniejsze informacje o insulinooporności, ale też swoje zrozumienie do wielkiej miłości wszystkich czytelników do słodyczy. Co trudniejsze, istnieje bardzo dużo okazji, na których ciasto, tort lub słodka przekąska są nieodzownym elementem spotkania, jak na przykład urodziny, ostatki czy wizyta na kawie. Słodycze uzależniają nas bardzo szybko, a bez nich nie jesteśmy zbyt szczęśliwi. Nie musimy się męczyć, by wszystkiego sobie odmawiać, wręcz przeciwnie.

Pierwszy rozdział tłumaczy nam dlaczego cukier tak szybko nas uzależnia, jak się od niego odzwyczaić i w jaki sposób zmienić swój tryb życia. Ważnym jest, by nie próbować przy wyrzuceniu cukru z diety przy okazji eliminować węglowodanów, bo pozbawiamy nasz umysł “paliwa”, przez co czujemy się mało kreatywni i wiecznie ospali. W kolejnym rozdziale zapoznajemy się z indeksem glikemicznym – czyli tabelą rzeczy możliwych do zjedzenia przy insulinooporności. Autorki pokazują nam w jak wielu produktach, o których nawet byśmy nie pomyśleli, czai się cukier. Tu pojawiają się pierwsze przepisy – są to zdrowsze odpowiedniki na znane, komercyjne słodycze, po które sięgamy najczęściej. Ostatni rozdział to przepisy na lody, batoniki, słodkie kuleczki i kostki. Są też wariacje na temat popularnych ciast – sernika i biszkoptów z kremem, z których nie musimy wcale rezygnować. Okazuje się, że słodkości możemy robić także… z warzyw. Tu z pomocą przychodzą buraki, cukinia i marchew. Nic tylko próbować!

Coffee obraz autorstwa freepik - www.freepik.com